|

Bursa Güvercini, Bursa’ya ait bir kuş türüdür. Osmanlı döneminde yetiştirilmiş bir ırktır. Dünyanın en zengin ve parlak tüylü kuşlarındandır, dünyada Bursa Roller adıyla bilinir. Bursa çevresinde ise Oynar veya Akkanat adıyla anılır.
Bursa güvercini, bir söylenceye göre Bursa’ya Osmanlı padişahlarından 1. Murat’ın veziri Kara Timurtaş Paşa tarafından Bosna ve Arnavutluk civarında katıldığı seferlerden getirilmişti; bir başka söylenceye göre Fatih Sultan Mehmet zamanında Cem Sultan tarafından getirilmişti. Bizans döneminden kalma Bursa ve İznik çinilerinde görülen ve Bizans’ın aptal kuşu denen kuşun Bursa güvercini olma ihtimali doğruysa, kuşun geçmişi Bizans’a kadar inmektedir.
Bursa güvercinleri, 7 saat uçma yeteneği nedeniyle uçuş atletleri olarak anılırlar. Bu yetenekleri nedeniyle Osmanlı döneminde haberleşme amacıyla kullanılırlardı. Bu kuşlar, Kosova’ya ve Arnavutluk’a kadar uçardı. 7-8 saat uçma yetenkleri günümüzde kaybolmuştur, en fazla 3 saat uçabilmektedirler. Makas yapabilen bir kuştur.
Bursalı aileler kuşlarını nesilden nesile aktararak bu kuş türünün devamı sağlanmıştır. Evlerinde nesiller boyu güvercin besleyen Bursalıların şehrin düşman işgalinden kurtulduğu günü tüm beyaz güvercinlerini uçurarak bunu kutladığı anlatılır.
Bursa güvercini ya yanar-döner çok parlak siyah renktedir (Arap) ya da tam beyazdır (Beyaz). Siyah olanların göğsü yeşilimsi yanar dönerdir. Sadece kuyrukları beyaz bütün vücudu siyah (karakanat), sadece kanat ve kuyrukları beyaz diğer yerleri siyah (akkanat akkuyruk) olan türler de vardır. Dikkat çekecek kadar kırmızı ayakları, çok açık renkte gözleri vardır. Göz çevresi ve göz kapakları beyazdır. Kuyuruk telek sayısı 12’dir.
Bursa’da yaşayan 2 bin civarında kuş yetiştiricisinin en çok besledikleri tür olan Bursa güvercini yetiştiricileri için “Bursa Oynar Güvercini Sevenler ve Yetiştirenler Derneği” adlı bir dernek kurulmuştur. Derneğin web sitesine ulaşmak için tıklayınız.
Bursa’nın İnegöl ilçesinde Bursa Oynar güvercini yetiştirenler çoktur. Bursa ve İnegöl dışında Eskişehir’de, Afyon’da, İstanbul’da da Bursa güvercini bulunur.
Bursa oynar kuşları makaracıdır. Makara yapan kuş, gruptan kopar 10 takla atarak aşağı doğru düşer ve tekrar yükselip gruba takılır, bunu diğer grup üyeleri izler ve seyretmesi çok güzel bir görüntü oluşturur. Fakat 30-35 yıl önce bu özellikleri yetiştiriciler tarafından ortadan kaldırılmıştır. Hatta makara yapan Oynarlar, yetiştiriciler tarafından tercih edilmemektedir.
Bursa'ya özgü diğer güvercin türleri, Muradiye Selaniği ve Taklacı Paçalı Türk Güvercini'dir.
8/3/2006 -
helal özgürcüm
merhaba güzel kardeşim.işte oynarcı dedğiğn böyle olur.inegölde bizim kuşlarımızı PAROGÖZ MÜMİN AMCA VAR ONA GİT VE SELAMIMI SÖYLE.BAKALIM BİZİM KUŞLAR ESKİ KANMIYMIŞ NEYMİŞ ÖĞRENbizde arabacı ismail ustanın beli açıkları var.sor sana anlatsın.oynar kuşunun nasıl olduğunu.mümin amca bursada az sayıdaki ustalardandır.kuştan gerçekten anlar.siyahtanda açık kuştanda anlar..BEN ELİMDE OLMASA GÜRLEMEM BURDA.benim amacım gençlere o mazlum kuşları oynar diye veriyorlar.gençler yanlış öğreniyorlar.bu işi parayı çok seven ve kendini usta zanneden zavallı abiler yapıyor.ama yüce mevla bu kuşların soyunu bozanlara hesap sorar inşallah.ELDE VAR AMA HAVADA KİMSE YOK.NEYMİŞ KAPALI BAKIYORLARMIŞ.KURAL BİR OYNARDA AŞIRI KOSTÜM OLMAZ.KUYRUĞA DOĞRU RENGİ MATLAŞIR.AMA BİZİM ABİLERİN KUŞLARININ KANINDA KIRMIZI OLDUĞU İÇİN KUŞLAR PARLAK SİYAK KUYRUĞA KADAR.BİR ÇOK ÖZELLİK VAR GÜLÜM SABAHA KADAR YAZARIM ÖZELLİKLERİNİ.O ABİLERDE BİLİYORLAR AMA ONLAR BURSA OYNARINI PARAYA DEĞİŞTİ.ŞİMDİ SADECE YAZILARIMIZI OKUYORLAR.CEVAP BİLE YAZAMIYORLAR.ONLARA PARA LAZIM PARA......kendine iyi bak gülüm.BURSALI ÇETO...
isimsiz - 2009-09-23 22:48:36 - 2009-09-23 22:48:36
acemi oynarcı
abiler ben sizler kadar anlamam ama sunu iyi bilirim kapalı kus bakıpta ben kuscuyum deyıp kusunu öven kuscu korkaktır hadi cıkar bakam ucsun güneste kalsın havayı alsın oynar dedigin benim bildigim kadariyla ELDE HAVADA KÜMESTE kendini belli eder o cok pahalı hanı kumeste ısıl ısıl yanan tuyler patlak cam gözler uzun sedef gagalar ucurun bakayım bozuluyormu bozulmuyormu egerki bozulmuyor ise iste ben o kuscuya kuscu o kusada oynar derim ufak bır not KAPALI BAKAN KUSCU KORKAK KUSCUDUR benim ustam yok kendi capimda ugrasirim olucaksada elimde bu sekilde oynar olsun kusura bakmayın lafım kımseye degıl benım dusuncem budur taktır size kalmıs bende kapalı bakıyorum korkuyorum cünki karakanat yavrum cıktı kumeste elde havada sertlıkte deger kazandı gözümde ama simdi gel gelelim salmadan önceki halinden eser kalmadi suan tek isime yarayacagi nokta sertligi onu versin gelen yavruya yeter saygılarımla İNEGÖLLÜ ÖZGÜR
isimsiz - 2009-09-21 02:52:59 - 2009-09-21 02:52:59
selam arkadaşlar.
hemşerimebazı konularda sonuna kadar katılıyorum. arnavut hakkıyla ilgili bölümleri beni ilgilendirmiyor.çünki kuşları uçar mı uçmaz mı bilemem.çünki ARNAVUT HAKKI UZUN ZAMAN ÖNCE BU KUŞLARI UÇURMUŞ.MUŞ MUŞ MUŞ.oynar dediğin önce ahlaklı olucak ve uçacak.öyle ben eskiden saldım uçurdum kapadım bunlar hikaye.bence bir arkadaşın kümesinde denenir.ama malesef bu zamanda deniyemiyorlar.kuşları pahalıymış.sanki biz kuşlarımızı ağaçtan topğladık.bu ne yawwwww.ne parası kuşlar UÇMUYOR DEYİNDE BİLELİM.....BEDAVAYA KENDİNİZİ YORMAYIN.GELİN BURSAYA HEM ELDE HEM HAVADAKUŞ BAKALIMJ KÜMESİMİZDEN.ALLAHA ŞÜKÜR KUŞUMUZ VAR.PARAYA TAMA EDİP USTAM SATSAYDI BENDE BURDA rahat rahat konuşamazdım.sözün özü bursada bizim usta gibi kuş bakanlar artık elle sayılıyor.kusura bakmayın ama biz bursayı bırakın kimseye kuş vermiyoruz.burda kaliteyi arttırmaya çalışmıyoruz.zamanında benim ustam pazara kuş çıkarınca gülüyorlarmış.ne o sen hala bunlara mı bakıyorsun.bak oğlum dik alın çıktı para yapıyo sende bunlara baksana diyen o abilerin elinde şimdi tavuk niyetine baktıkları zavallı bursa oynarları var.ve bizde 2 tane dev gibi kümes var ağzına kadar kakılı.şimdi benim ustam da ne olduğunu çoğu gayet iyi biliyor.bu kadar yeterli ustamın adını lütfen sormayın.resim istiyen olursa mail adresi versin resim atarım.görüşmek dileğiyle.her kez fikrini yazabilir.bu konularda kırılmak falann yok asla.ama doğruları yazın arkadaşlar.gerçek oynar sohbeti olsun eyvallah.ama bana tutupta o koca gagalı oynara benzeyen ama oynar olmayan ve dik alın denen o gariplerden bahsetmeyin.saygılar.BURSALI ÇETO....
>>>>>>>>>>OYNAR HEM ELDE OLUR HEM HAVADA<<<<<<<<<<<<<
isimsiz - 2009-08-20 05:12:50 - 2009-08-20 05:12:50
kalite kuş muhabbeti
dostum merhaba.sen yinede bildiğin yoldan şaşma.bi ara ben sana biraz kuş resmi yoluyayım bide yolun bursaya düşerse gel sana bursa oynarı uçurayım.öyle koca gagalı değil hakiki bursa oynarından bahsediyorum.sonra arnavur hakkıya sor bakalım beraber gidelim seninle bize o koca gagalı masumlardan uçurabilecek mi.kümesin kapağını açıcam ve adam gibi kümesten çıkıp kuşlar sinek olucak ve kaybolucak.buyrun hodri meydan.işimiz muhabbet ama sen arnavut hakkıya sor bakalım gerçek bursa oynarı mı besliyormuş.hayatında kaç kere (kaç dakika )oynar diye beslediği kuşlardan uçurmuş acaba.kuşlarım çok pahalı yada yerim yok derse parasınıda veririz alırız 2 tane yavru deneriz bakalım kuşlar sokağa mı düşecek yoksa karşı komşunun kümese mi giricek hep beraber görürüz.işte hevesli insanları böyle kandırıyorlar.denemesi bedava yoğurtçu yu tanımıyorum ama şu meşhur arnavut hakkının kuşları bakalım ne yapıcak.ama ben senin mahalleden salarım 2 tane dışarıyı görmemiş yavru bir hafta gezer kimse yakalayamaz.bursada daha güzeller var.aklında bulunsun.
isimsiz - 2009-08-20 05:00:35 - 2009-08-20 05:00:35
merhaba
herkeze saygımız var.yanlız atladığın bir konu var kardeşim.faruk abiyi tanımıyorum.yorum yapamam.ama arnavut hakkı denen kişiye sor bakalım şimdiye kadar kaç dakika kuş uçurmuş.saat demiyorum dikkatini çekerim.dakikadan bahsediyorum.gel ben sana kuş uçururum.arnavut hakkı abide uçursun bakalım görelim.kostümde olucak uçuşta.. acaba o koca gagalı kuşları oynar mı bide onu sor.kendisine sorarsan usta bu kuşlar nasıl uçuyor diye alacağın cevap aynen şudur biz o senaryoları yaşadık gülüm olur.eskiden o kuşları uçurmuşta kapatmışşşşşş.anladın mı dostum.bidaha arnavutun kuşlarını bana ne olursun övme.sen yinede bildiğin kuşa bak.arnavut hakkıyıda uzaktan tanıyorum ben pek örnek vermek istemem.bizim kuşlarımızıda bilir.mekanımıza da geldi.arnavut hakkı elde kuş bakar.bunuda öğren bence.bye...
isimsiz - 2009-08-18 01:41:21 - 2009-08-18 01:41:21
oynarcı
bursada yoğurtcu faruk tan başka oynar kuşu besliyorum diye kims e kendini kandırmasın bursada arnavut hakkı nın oynarları ondan sonra yoğurtcu faruk herkese nasip olmaz öyle oynar beslemek nede görmek kimse kendini oynar besliyorum diye kendini kandırmasın istanbula kuş satıcaz diyip pazardan kuş alan cambaz dolmuş bursa kimse kızmasın darılmasın
savaşan şahinler ist - 2009-08-14 14:25:37 - 2009-08-14 14:25:37
merhaba
sen rahat ol güzel arkadaşım.benim ustam gibi emekli maaşının yarısıyla her ay kuşlarına yem alan ve 250 civarında eski kan kuşu olan tutucu ve bursa oynarına sahip çıkan ustalar hala var bursada.para için bakanlar zaten belli.onlar pazarda elinde cımbızla geziyorlar.bizde pazara çay içmeye gidince o paracılara bakıp gülüyoruz.BURSALI ÇETO....
BURSA KAPALI KUTU ELDE BULUNAN BEYDE BULUNMAZ.AMA BİZİM GİBİ ATA EMANETİNE SAHİP ÇIKAN PARAYA TAMA ETMEYEN VEFA BORCUNUN NE OLDUĞUNU İYİ BİLENLER VAR.BURSAYA KUŞ ÇIKARACAK OYNARCI PEK GÖREMİYORUM AMA.İŞ ORAYA GELİRSE HEM ELDE HEM HAVADA DENERİZ BAKALIM BURSADA KUŞ VARMI YOK MU?HAYIRLI AKŞAMLAR.
isimsiz - 2009-06-15 19:44:16 - 2009-06-15 19:44:16
AFYON MUHABBETİ
MERHABA YESİL BURSA ve SEVGILI KUSCU KARDESLERİM ONCELIKLE SUNU BELIRTEYIM BEN İŞİM DOLAYISIYLA BURSAYA HER HAFTA GİDİP GELİYORUM VE ASKERLİK ARKADAŞIMLA SUREKLİ BERABERİZ BURSADA GÜVERCİNin ARTIK GECİM KAYNAGI HALİNE GELDİGİNİ HERKES BİLİYO O YUZDEN TARTISMAYA GEREK YOK BUYRUN AFYONA GELİN BURSA KADAR OLMASADA SAYILI KİSİLERDE GERCEK BURSA IRKI MEVCUT HA ALIM SATIM GERCEK KUSCU ZATEN SATIŞ YAPMAZ AMA MALUM PARA PARA HOSCAKALIN... WWW.turktigrs@hotmail.com
kaplan03 - 2009-06-13 16:30:44 - 2009-06-13 16:30:44
merhaba
böyle eski kan oynar meraklıları hala var sizin gördüğünüz gibi.insanlar artık önden beyinlimidir nedir tam adınıda bilemedikleri masum kuşların oynar olmadığını anladıkça para peşinde koşan abilerde bu saçmalıktan vazgeçip aslında oynar olmayan kuşlara oynar demekten vazgeçeceklerdr.BURSALI ÇETO.
isimsiz - 2009-06-09 01:21:27 - 2009-06-09 01:21:27
slmm
slmm çeto msn adresim boraceyn50@hotmail.com artı zekiyilgan@hotmail.com bu adreslerden ulaşabilirsin bana seninle konuşmak keyifli olur... beklerim
isimsiz - 2009-06-06 23:19:29 - 2009-06-06 23:19:29
selam
dostum bora ben reklamı hiç sevmem.bir kere burda adresimi verdim.çok kişi ekledi.kuş görelim diyorlar ustamla papaz olucam diyem pek vermek istemiyorum.burda kendimi ağır satmak anlamına gelmesin ama!!!çünki bahsettiğim abiler hep bu şekilde millete 14 ve üzeri kuyruklu oynar diye baktıkları kuşları millete kakalıyorlar.boş verelim onları.bana msn adresini yolla seninle tanışalım.o abiler hala aynı yerinde sayıyorlar.ve bizim arka aralıktan geçerken bizim kuşların kanat seslerine kulak kabartıyorlar.o abiler her pazar kuş pazarında kuş arıyorlar.ve hala ne arıyorsalar bilmiyorum ama onu bulamadılar.zaten ne aradıklarını kendileride bilmiyorlar.)))))en çok sevdikleri şey ise kuşların gagasını yalayıp paçalarını ve kuyruğunu yolup kuştan anlamıyan masum insanların paralarını gasp etmek.iyi günler.BURSALI ÇETO!!!!!
isimsiz - 2009-06-04 22:43:55 - 2009-06-04 22:43:55
slmm
eyw çeto güzel yazmışın saolasın eğer olurda ist yolun düşerse beklerim kuş sahibine güzeldir ama teşke sahipleri bizim gibi değer verselerde soyları tükenmese kırılmasa ben uzun zamandır bursaya gelmiyorum 10 sene olmuştur en az ama sanırım hala aynıdır çınarın altında elinde kapalı kümes oynar olan ağır abiler vardır gene yani tabiri caizse tavukcular umarım senin ve bizim gibiler oldukca bu soy tükenmicek ve asla kırılmıcak saygılar....BORA
isimsiz - 2009-06-04 20:54:40 - 2009-06-04 20:54:40
OYNAR
İSTANBULLU KARDEŞİM KONUYU SÖYLEMEYİ UNUTTUM.DİK ALINCILAR ZATEN TAVUK NİYETİNE BESLİYORLAR ONLARI.BÜYÜK İHTİMALLEDE YİYORLARDIR YUMURTALARINI.EEEEEEEEEEE NEDE OLSA PAHALI KUŞLAR YUMURTASIDA GÜZEL OLUYORDUR HER HELDE.BURSALI ÇETO......
isimsiz - 2009-06-03 23:08:23 - 2009-06-03 23:08:23
başlık aynı OYNAR
MERHABA İSTANBULLU KARDEŞİM.BEN UÇAN KUŞA her zaman saygı gösteririm.ama bizim parayı çok seven büyüklerimiz sayesinde bursa kuşu oldukça az.(BU ARADA BEN ESKİ KAN KUŞLARDAN BAHSEDİYORUM)her kez herşeyin farkında.şöyle düşünelim oynar kuşu havada yay gibi uçmasıyla ünlüdür.ben bu kuşlara bakıyorum çünki size biraz ilginç gelicek.yeme yeni düşümüş daha kanat altı boş yavruyu salıyoruz ve.kapalı kümesten uçurma kümesine salıyoruz.ilk havaya çıktığında fırlıyo ve en az 2 gün geziyo tekrar geri geliyo.oynar dediğin böyle olur.ama bizim gaspar bakan abiler ne diyo:BİZ ESKİDEN UÇURDUK.ZATEN BİZİM KUŞLARDA PAHALI O YÜZDEN SALAMIYORUZ.AMA İŞİN GERÇEĞİ ONLARDA İŞİN FARKINDA KUŞLARI UÇMUYOR.SOKAĞA DÜŞÜYO.oynar denilince hep uçmak gelir akla ben anlamam.bu insanlar bu konunun farkındalar.fakat kendilerini böyle tatmin ediyorlar.geçenlerde bursada ünlü bir kuşçunun çırağı(HANİ ŞU ZAVALLI KUŞLARA BAKAN VATANDAŞIMIZIN BİRİSİ YANİ.)USTASINA KIZMIŞ VE BURSADA PAZARDA KOMİK PARALARA SATMIŞ KUŞLARIN HEPSİNİ.O ARKADAŞIMIZI GERÇEKTEN KUTLUYORUM.ASLINDA O DOĞRU YOLU BİLİYO.VE BİZİM KÜMESİMİZEDE GELDİ.VE BİZ ONA USTASINA KUŞ VERİR DİYE KUŞ VERMEDİK.BU İŞLER BURSADA ÇOK KARIŞIK SENİN ANLIYACAĞIN.AMA ŞU VAR ELDE BULUNAN BEYDE BULUNMAZ.BEN DEMİYORUM SADECE BİZDE VAR DİYE.ŞUNA İNAN BURSA KAPALI KUTU BİZİM GİBİ ESKİ KAN OYNARA MERAKLI VE GÖNÜLDEN BAĞLANMIŞ KİŞİLER OLDUĞUNA BEN İNANIYORUM.BEN BULDUM ÇÜNKİ.VE USTAMLA TANIŞTIĞIMIZDA İLK SORUM ABİ BU KUŞLAR UÇUYORMU.UÇMAZ SA GETİRİRİM OLMUŞTU.ÇÜNKİ BENDE YILANBAŞ AMA SOKAĞA DÜŞEN KUŞLARDAN ALMIŞTIM DAHA ÖNCE.DİK ALINLARI HİÇ SORMA ZATEN ÇÜNKİ ONLAR GERÇEKTEN ZAVALLI HAYVANLAR.VE EN BAŞINDA SÖYLİYEYİM O ZVALLILAR OYNAR DEPİL EN BAŞINDA.BEN BU PİYASAYI İYİ BİLİYORUM ARKADAŞIM.BEN EDİRNEYE VERDİĞİM KUŞLAR NASIL OLMUŞ NE KADAR UÇUYORLAR DİYE BAKMAYA GİTTİM.BİZ BURSALI OLARAK BÖYLE KUŞLARA BAKIYORUZ.İNŞALLAH YÜCE ALLAH BANA ÖMÜR VERDİĞİ SÜRECE BU KUŞLARA BAKICAM.İLGİN İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM.BİZDE YAZIŞALIMDA ELİNDEKİ DEĞERLERİ PARAYA TAMA EDİPTE SATANLAR BU IRKIN BU KADARA AZALMASINA SEBEP OLANLARIN AKLI BAŞINA GELSİN.İYİ GÜNLER
isimsiz - 2009-06-03 23:04:01 - 2009-06-03 23:04:01
slmm
merhaba arkadaşlar ben ist katılıyorum özellikle OYNAR başlıklı yorumcuya tşk ederim teşke hepimiz bu kadar bilğilendirsek insanları bursa kuşu seyretmek istiyen varsa ist beklerim kapalı kümes besliyen arkadaşlarda tavuk beslesin bence hem hergünde taze yumurta yerler:)))
isimsiz - 2009-06-03 18:03:56 - 2009-06-03 18:03:56
bursa oynar ariyorum
Selamlar..
Iyi soydan gelen Bursa oynar ( yavru )ariyorum.. satmak isteyenler icin adresim tamaymehmet@gmail.com
saygilar
isimsiz - 2009-06-01 17:30:11 - 2009-06-01 17:30:11
oynar
dostum bursada hala kuş var.ben var olduğuna inanıyorum.çünki bizde 200 ün üzerinde var.ve uçuruyoruz.artık millet neyin ne olduğunu öğrenmeye başladı.öyle elde gagasını yalayıp gözünü cımbızla yolan dik alıncı ve gaspar kuş bakan arkadaşlar işin farkına vardı..ben ustamla fırsat bukdukça pazarlara gezmeye çokıyorum.dik alıncılarla bol bol dalga geçiyorum.pazarda dik alıncılara abi bu kuş uçuyormu diyorum.adam kasılarak gülüm bunlar pahalı biz kapalı bakıyoruz diyor.bende abi bu kuş 15 dakikacık uçsun alırım diyorum.satıcı abimiz hemen havalara giriyo.olurmu gülüm adam gibi uçar diyo.bende bir kaç metre uzaklaşarak yüksek sesle ABİ BU KUŞ UÇARSA BENDE UÇARIM DİYORUM.bursa pazaruında bu kelimeleri duyarsan gelinn çay içeli.mesela sabah pazara gidicem.beklerim.millet akıllanmaya başladı ama iş işten geçti.bursada bizim gibi az kişide kuş var.ve malesef biz bursaya kuş vermiyoruz.zamanında büyük parayı görüpte elinden yılanbaşları çıkaran arkadaşlar kuşlarını nereye sattıysalar orda arıcaklar der ustam.tabiki bizde kural adam olana kuş verilir.her kez sevdiğine baksın ama dik alın gibi mazlum bir hayvana da oynar denmesine tahammülüm yok.kimse kusura bakmasın.çünki bu kuşları bizim dedelerimiz bakmış.ve biz bu kuşlara sahip çıkmak zorundayız.şunuda unutmayalım.RAHMETLİ DEDEM HEP BÖYLE DERDİ. OYNAR HEM ELDE HEM DE HAVADA OLUR.SAYGILAR!!!!!!!!!!BURSALI ÇETO.....
isimsiz - 2009-05-31 01:15:48 - 2009-05-31 01:15:48
Oynar
Öncelikle yorumları çok beğendim. Çünkü son zamanlarda bu iş çoluk çocuğun eline kalmaya başlamıştı. Oynar benim beslediğim ve bildiğim kadarıyla makara falan yapmaz. Çok uçar, yırtıcı kuş kolay alamaz. Sağlam oynar ırkı kalmadığından yakınmışızsınız. Arkadaşlar düzgün oynar besleyenler hala var ama onları da bilen biliyor. Kiremitçi mahallesi yıkılmadan önce dayımın arkadaşlarının kafeslerini gezmiştim orada. İnanın böyle asaletli oynarlar görmemiştim. özellikle iriliğiyle göz dolduran kuşlardı.
Bir de son zamanlarda o türü bu türle çiftleştirenler çıktı ortaya. kırma diyor adam uçuşuna bakıyorsun mardin gibi. Irkı korumak lazım. Selamlar.
Bursa/Yıldırım - 2009-05-23 22:45:32 - 2009-05-23 22:45:32
Oynar
Öncelikle yorumları çok beğendim. Çünkü son zamanlarda bu iş çoluk çocuğun eline kalmaya başlamıştı. Oynar benim beslediğim ve bildiğim kadarıyla makara falan yapmaz. Çok uçar, yırtıcı kuş kolay alamaz. Sağlam oynar ırkı kalmadığından yakınmışızsınız. Arkadaşlar düzgün oynar besleyenler hala var ama onları da bilen biliyor. Kiremitçi mahallesi yıkılmadan önce dayımın arkadaşlarının kafeslerini gezmiştim orada. İnanın böyle asaletli oynarlar görmemiştim. özellikle iriliğiyle göz dolduran kuşlardı.
Bir de son zamanlarda o türü bu türle çiftleştirenler çıktı ortaya. kırma diyor adam uçuşuna bakıyorsun mardin gibi. Irkı korumak lazım. Selamlar.
Bursa/Yıldırım - 2009-05-23 22:37:06 - 2009-05-23 22:37:06
Oynar alımı
İstanbulda oynar arıyorum 0506 897 6269 bu numaradan ulaşabilirsiniz. saygılar
isimsiz - 2009-05-02 22:07:03 - 2009-05-02 22:07:03
afyonlu kardeşime
ne oldu güzel gülüm sesin soluğun kesildi.cevap veremedin.yorumları bekliyordun bizde sana yorum yaptık.ama senden cevap alamadık.paraya kuşlarını değişmeyenler olduğunu gördün her halde.ama yinede topu sana atalım sen bize yorum yap.bursada ne kadar paraya tema eden varsa o kadarda etmeyen var.bunun bilincindesindir umarım.her ağaçtan kömür olsa her ananın doğurduğundan da kuşçu olur.kuşçu olunmaz güzel gülüm kuşçu doğulur.sen teleciye tele satmak istiyorsan bursaya gelirken tosya ya uğra.bizden aldığını bize satma.bilmediğin işlerin altına da yatma.buda sana kapak olsun.benden sana da tavsiye olsun elindeki değerlerin kıymetini bil.bursayı genelleyip konuşma.Allah`ın verdiği değerleri Allah alır.sen buraya bir gün dönüp kuş almaya geldiğinde kendi söylediğin laftan kendin utanırsın.yok efendim aldıkm kandırdık parayla topladık gibi laflar etme kendin söylediğin laftan kendin utanırsın. o kuşların ana vatanı bursa istersen buraya gel ben seni 300 tane eski kan ın içine sokayım dasen de bursada kuş mı yok mu gör bakalım kim paraya tama etmiş.ben zaten üzerime bu lafları asla alınmıyorum ama sende bursaya saygı duymalısın böyle bir değer yetiştirdiklerinden ötürü.ne zaman istersen o zaman seni kuş konusun da duelloya beklerim.hem elde hem havada sen nasıl istersen o şekilde duelloya hazırım.benimle tanışmak istersen mail adresim:open_81@hotmail.com özellikle seni her zaman bekliyorum.vatanını savunmayan vatansız kalır.ben de bursalı olarak tabiki bursamı ve kuşlarını savunuyorum.şimdilik kendine iyi bak.görüşmek dileğiyle...
bursalı çeto - 2009-02-21 01:57:10 - 2009-02-21 01:57:10
AFYONLI EVLAT
Yavrucugum oynar sızın bıldıgınız gıbı leylek boyunlu ırı gagalı gode gıbı buyuk kuyrugu ON ÜÇ ON DORT farketmez dıyen adamların kusu degıldır...OYNAR KUSU CEP MENDILI GIBI UFAK BOYUNLU SEDEF GAGALI KUYRUGU EN FAZLA ON IKI BELI KESME TOZLUKSUZ KISA BACAKLI GOHUSLU VE GAGASIDA KENDI TIPINE ORANLA BUYUKTUR VE DE BEYAZ GOZ CERCEVESI ACIK SILME YILAN KAFADIR EVLAT .., bız burda gagaya para vereydık her yer kus olurdu sizın gıbı kazlar olmasa bozuk kuslar nereye gıdecektı EVLAT bız pazarda degıl dedemızden ogrendık EVLAT
BURSA-Yenısehır den romorkcu
isimsiz - 2009-02-15 23:15:37 - 2009-02-15 23:15:37
oynarla ilgili yorum.
bursa kuşunun tarifinde bizansın aptal kuşu gibi bir cümle yazıyordu.o zamanlar dik alın denen o akıl fakiri ve masum kuşlar olsaydı bursa oynarı zaten aptal bir kuş olurdu ve saraylarda bakılmazdı.bu yoruma asla katılmıyorum.çünki bizim gibi eski kan bakan arkadaşlar bilirler ki bizde yavru ilk salınmada kaybolursa ya bize gelir yada ölür.aptal kuş kelimesi asla yanlıştır.site yönetiminden rica ediyorum.o cümleyi lütfen kaldırın.bursanın eski kan kuşları yani dik alın denen mazlumlar haricindebursa kuşu aksine çok akıllı ve asi bir kuştur.kendi kümesinden başka asla başka bir kümesle işi olmaz.şuda size küçük bir bilgi olsun: bizim bursada para sevdalısı arkadaşlar dik alın diye bir kuş icat ettiler ve bu kuşları salamıyorlar çünki kuşlar hem uçmuyor hemde sokağa düşüyor yada doğru karşı komşunun kümese giriyorlar.kusura bakmayın sözüm tabiki yılan baş bakanlara değil dik alın denince ne yazacağımı şaşırıyorum.çünki bizim bursa kuşu dik alın yüzünden bozulmuştur.ve ben ve ustam ölene dek bu zavallı kuşa karşı savaş halindeyiz.tabiki Allah ona can vermiş.oda bir canlı fakat bizim bursa kuşunun yanından bile geçmez.hem tozluk yapar hem altından kırmızı yavrular gelir.yani oynarda istenmeyen ne kusur varsa bulunur.dik alın bakan arkadaşlar bunu ispat ederler isterlerse.her keze saygılar
bursalı çeto - 2009-02-15 02:50:27 - 2009-02-15 02:50:27
bursa oynarları
herkeze iyi günler.hep derler ki bursada eski kan oynar kalmadı.yada parayla kuşları bitiren arkadaşlar sözlerim size.ehli zamanın birinde dik alın denen zavallı kuşlar icat oldu.ve bizim bursalı para ve rant sahibi olmak istiyen arkadaşlar ellerindeki eski kan kuşları gerçekten bakabilecek ve uğrunda çok büyük meblağlara bile göğüs gererek o kuşları satın alabilecek arkadaşlara üzülerek söylüyorum ki sattılar.ve şimdi sevinerek söylüyorum ki Allah razı olsun benim ustamdan ki şu anda elimizde bu kuşlarda 250 ye yakın var.ve bizim gibi daha bursada çok insan var.afyonlu arkadaşım sen de haklısın bizim parayı seven hemşerilerimiz sizlere bu kuşları sattılar fakat şimdi bizim kümese gelince sigarayı ağzından indirmeden hızlı hızlı içiyorlar.yada dükkana gelip resimlere bakmaktan konuşamıyorlar.sizi tebrik ederim ki bu kuşlara bakıyorsunuz.bursa kuşu gerçekten asil kuştur.ve her kez bakamaz.bakınız ki dik alın bakıyorlar.bizim kuşlarımız bursalıların bağzılarına ağır geldi.ve tüm samimiyetimle söylüyorum ki bir gün inşallah yolunuz bursaya düşer bende sizi kümese götürürüm hem elde hem havada bursa oynarının hala olduğunu size ispat ederim.ve bunu 10 kuşla değil 250 civarında ve aynı kanla yaparım.siz gönlünüzü rahat tutun tekrar söylüyorum ki benim ustam gibi daha bursada eski kan bakıpta kimsenin görmediği kuşlar var.ve daha ilginci ustamın adını her kez bilir fakat kimse tanımaz.çünki biz bursada kimseye kuş vermiyoruz.ve çoğalmasınlar diye yumurtalarını atıyoruz.size biraz ilginç gelebilir ama malesef bursa kuşun ne olduğunu bilemeden elindeki değerleri bitirdi.ve yine emin olnu ki bizim gibi eski kan kuş bakanlar hala var.hepinize saygılar....
bursalı çeto - 2009-02-15 02:37:02 - 2009-02-15 02:37:02
mrb (AFYONLU) KARDEŞİM...
TÜM OYNARCI ARKADAŞLARA SLM.. BEN BURSA /YENİŞEHİR'DEN BİZİM BURALARDA YILAN KAFA KARABAŞ OYNAR BAKARIZ AKKANAT-KARAKANAT SİLME YILAN BAZI SEVMEDİKLERİMİZE YAVRU BAKTIRIRIZ BAZEN MISAFİRLER GELİR BİZİM YAVRU BAKTIRDIKLARIMIZI ÇOK BEYENİRLER VE ISRARLA İSTERLER BİZDE KIRAMAYIZ VERİRİZ ÇÜNKÜ DAHA BİZDE ÇOOOOOOK YEDEKÇİ VAR... AMA ASIL DAMIZLIKLARIMIZI PARAYLA ASLA SATMAYIZ VE DIŞARLARA VERMEYİZ BAK ŞUNUDA UNUTMADAN BİZİM YEDEKÇİLER 3 İLA 4 SAAT UÇAR ONLARDA YILANKAFALAR AMA AZ İRİDİR ALLAHİÇİN AMA YILAN KAFA OYNARLARIMIZ 7 İLA 8 SAAT TEN AŞA İNMEZ VE PARILTIYA MARILTIYA TAVİZ VERMEZLER. ANCAK ÇOK SEVDİGİMİZ HARBİ HARBİ OYNARA GÖNÜL VERMİŞ DOSTLARA HEDİYE VERİRİZ ONLARDA BİLİRLER VERDİGİMİZ HEDİYENİN ATALARININ NEREDEN GELDİGİNİ VE KİMDE OLDUGUNU O YÜZDEN KONUŞAMAZ KİMSE (YENİŞEHİR) HARİCİNDE... TABİKİ ŞUDA VAR (ELDE OLAN BEYDE OLMAZ DEMİŞ DEDELERİMİZ :) BENİM SEVMEDİGİMİ SEN BEYENİRSİN GÖNÜLBU BAKIN MAVİ GÖZ YIRTIK DİK ALIN BAKAN ARKADAŞLARDA VAR AMA İŞTE EN ÖNEMLİSİ ONLARIN O TARZI SEVMESİDİR YANİ GÜZELİNDE GÜZELİVARDIR AMA YILAN KAFA KARABAŞTA BİZİM YENİŞEHİR'E HAS BİR GÜVERCİNDİR ÖYLE HER KAFESTE OLMAAAAZ..... NOT: HER PAZARTESİ GÜNÜNÜN AKŞAMI B/YENİŞEHİR GÜVERCİN SEVERLER DERNEGİMİZDE MEZATIMIZ VARDIR BEKLERİZ... SEVGİYLE KALIN
isimsiz - 2009-02-13 16:21:45 - 2009-02-13 16:21:45
siz ön beyin bakıyosunuz biz yılan
ön beyin kuşlar 5 lira gelin afyondan götürün siz paraya tapıyonuz gelin sizin sattıklarınızı alabılıyonuzmu afyondan her şey para deildir bırak bursayı dünyada afyonda bursalı çünkü satttınız kuşlarınızı afyonlulara
cuma aksamları ihale gelin görün sonra hak verırsıniz akkanat akkuyruk cemil lafcının üstüne tanımamhadi allaha amanet olun yorumları bekliyom ha
salarlı03 - 2009-02-08 10:10:35 - 2009-02-08 10:10:35
ARTIK HERKES İYİ KUŞ UÇURSUN
az önce bazı mesajları okudum herkes iyi oynar kuşunu üretmek için kapalı besliyor diye şikayet ediyor ama kimse uçurmuyor demekki kimse kuşuna güvenmiyor iyi kuşsa zaten ya şahine yada kümesine gider inşallah bu sene ben uçuracağım vede video kaydı yapıp göndereceğim ...
ersel - 2008-12-14 16:51:28 - 2008-12-14 16:51:28
akkanat ve karakanat
satılık kuslar var akkanat kara kanat ılgılenen meil atabilirr sihirlieller _24@htmail.com resımler spaysta mevcuttur
kuaför hakan - 2008-10-14 23:25:25 - 2008-10-14 23:25:25
ahmet eliçetin
ben bursa babasultan köyünden ahmet bende kara kanat bakıyorum. tanesine 50 ytl veriyorlar almak isteyen arasın 05367910055
oynarcı,,,,,, - 2008-09-27 22:08:32 - 2008-09-27 22:08:32
sarar
bende ıstanbul da bursa beslıom yasım 14 ama babamla besledıımden bursa kusundan anlıorum ben dayılarım fln bursa beslıo dedemde onun babasıda beslemıs eskı kalıtedekı kuslardan var bısde ama artıkın o damarı ılerletmek zor tukenmek uzeere bursa kusunu coq sewıyorum seko1905_740@hotmail.com
isimsiz - 2008-08-13 13:51:28 - 2008-08-13 13:51:28
Afyonlu
3,5-4 cm gaga uzunluğu olan akkanat akkuyruk arap beyaz ve takma kuyruk varsa alırım olan arkadaslar bana bildirsin
isimsiz - 2008-07-30 21:03:14 - 2008-07-30 21:03:14
satılık
arkadaslar 1 çıft ak kanat ak kuyruk oynarım var satılıktır gormek ısteyenler msn _chat337@hotmail.com_çekırge çamlıtarladayım uçuşunu gormek ısteyen buyursun gelsın tel 0533 368 73 10
jackal - 2008-06-12 15:56:22 - 2008-06-12 15:56:22
güvercin
güvercin kapalıda bakıldığı için özelliğini kaybediyo yoz kuşun hareketleri daha güzel .bizim kaliteli dediğimiz güvercin hastalıklara bağışıklı değil sebebi baba kızınla eşleştirilmesi aynı kandan dediğimiz olay ,eskiden satı yapan güvercin eşinide getiridi veya sürüden ayrı durur eşini beklerdi şimdi 3,günde eş alıyo gece saldığım kuş karanlıkta evine dönerdi veya satın aldığımız kuş eski yerini ararsa bulamayınca son ayrıldığı kafese dönerdi eski kuşçu baliçi kom
isimsiz - 2008-04-07 20:03:39 - 2008-04-07 20:03:39
oynar
slm bennde bursa mollaarapta oturuyorum gerçekten eski oynarlar kalmamış şimdi bursada oynar bakan kişi az var onlarda en eski oynarcılardır bende oynar besliyorum ama artık oynarında cıvığını çıkardılar herkes oynarcı oldu çoluğunçocuğun elinde geziyo bende de karabaş bilenler bilir koca zikirli ve devrik oynar lar var oynar bakan bunlardan anlar işte herkes oynarcı oluyo nabçanız benim kuşlarımdan çok kuş yapan çakkallar var okuyan bilir kim olduğunu kurnaz çok bizim mahallede işte onlar bilirler kendilerini işte ondan sonra millet kuş yaptım oynar bende var derler ama bende var kurnazlar bilirler kendilerini bursa mollaaraptam mesut çiçekçi
mesut mollaarptan - 2008-04-06 23:57:48 - 2008-04-06 23:57:48
alpulludan erkan
30 yıldır oynar baktıgını ve elınde arap-karakanat oldugunu belirtmışsin bende çorluda yaşıyorum yakınız kuşlarını görmek -göstermek isterim.irtıbata geçersen sevinirim.bendede arapve karakanat agırlıklı oynar var.(ciko_kara@hotmail)den bana meil bırakırsan sevinirim.saygılar
isimsiz - 2008-03-25 12:35:45 - 2008-03-25 12:35:45
Kim Bursa Roller e Oynamaz Diyor!!!
Adı Üstünde Yabancılar Bursa Roller, bizler ise (Bursa'lılar) oynar diyoruz. En büyük yanlış yıllardır bu kuşların sadece kümeslerde beslenmesi, ırkı bozmanın en büyük rolüde bu. Bursa oynarı havada şahinle oynabilen tek güvercin türüdür (Bilinen 3500 tür içerisinde[ki bu türlerin büyük kısmı anadoludan çıkmadır]) Kısazaman içerisinde Bursa oynarıda dahil hem Bursa'daki diğer türler ('Bursa Muradiye Döneği', 'Türk Taklacı Paçalı Baş Güvercin' vs gibi ) hemde ülkemizdeki türler kendi adlarıda ile tescil edilecektir. Ki Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi, Bursa'daki STK lar ve bakanlık bu konudaki çalışmaları bitirmek üzere. Lütfen cevrenizdeki insanları bilinçlendirin bu kuşların güzelliklerini hepimiz bir araya gelmeden görmeyiz..
Tamer Cemenli - 2008-02-24 17:04:52 - 2008-02-24 17:04:52
oynarcı
arkadşlar güvercin deyince akla ilk önce oynar gelir bende oynar bakıyorum oynarı herkez ucan kuş diye bilir ama günümüzde ucan oynar fazla kalmadı hepsi mahalle aralarında geziyo ama eksi oynarlar hep sinek olurlardı bende 20-25 tane sinek yapan kaldı diyerleride ucuyor ama az bu yüzden oynarların kıymetini iyi bilin...!!!
Emrecan - 2008-02-04 14:39:49 - 2008-02-04 14:39:49
kuşlarımı seviyorum
ben kırklareli alpullu kasabasından erkan sarı kesme ve siyağ bursa güvercini
besliyorum.yorumlarınızı okudum.30 yıldır güvercin besliyorum
benimle konuşmak isterseniz msn adresim
erkan.sirak@hotmail.com
erkan - 2008-01-23 16:14:07 - 2008-01-23 16:14:07
satılık oynarlarım mevcut
arkadaşlar sıkıştığım için bir kümes oynarımı satmak istiyorum ilgilenen varsa bana ulaşsın kuşlar toplama diildir hepsi kendi üretmiş olduğum kuşlardır herhangi bir sıkıntı yaşanması durumunda kuşlara garanti verebilirim ırk olarak çok sağlamlar isteyen gelip görebilir işsiz kaldığım için satıyorum kimsenin yanlış anlamasını istemem bende iki kümes kuş var eşgal olarakta daha yavrudan belli oluyorlar kuşlar gagalı ve kafalı kuşlardır ilgilenen varsa bana msn den ulaşsın lütfen bred_c_a_m@hotmail.com
demirtaşlı - 2008-01-06 01:35:40 - 2008-01-06 01:35:40
oynar
herkezın kusu kendıne guzel kımı ucurmayı sever kımı kumeste izlemeyi ama oynarın orjinelını bakan cok az yapma kuslarla hava yapanda cok afyonlu kardes güzellik yarısmalarına gelınde atın bizde görelim
hakan turan - 2007-12-30 22:46:22 - 2007-12-30 22:46:22
oynar
kardeş biz bursalılara özel bir husumetinmi var bursada bursa yok diyosun bizler bursalıyız bizlerde dostlarımız için mutlaka oynarımız vardır sen bida düşün bence yinede teşekkürler
isimsiz - 2007-12-26 18:52:26 - 2007-12-26 18:52:26
bursada bursalı felen yok
selam aleykum
arkadaslar bursada bursalı felan yok varsada cok az
siz afyona gelınde bursalıyı gorun
bızım ucurduklarımızı sız kapalıya atıyonuz bursalının kıralı afyondadadır idddaa edıyorum alllaha ammanet olun
afyon/salarlı - 2007-12-15 14:40:56 - 2007-12-15 14:40:56
bilmiyordum
Resimdekinin aynısı olmasa da buna benzer birkaç güvercini yakından gördüm ama tüyleri bu kadar parlak değildi. İşin kötüsü, Bursa roller'in oynar güvercinle aynı olduğunu ancak öĞreniyorum. Bursamıza ne kadar da yabancıyız.
filmafisleri - 2007-11-06 21:20:06 - 2007-11-06 21:20:06
güvercin
güvercin iyiye benziyo ama yakından görmeyince bir şey diyemem
burak - 2007-09-06 23:09:15 - 2007-09-06 23:09:15
oynar
slm millet bende 1 adet dişi oynar kuş vardır almak isteyenlerin 0544 535 28 31 nolu telden ulasabilir
isimsiz - 2007-08-21 18:20:43 - 2007-08-21 18:20:43
bursa oynarı
Ben bursa oynarına cok meraklıydım nitekim 3 takım edindim artısıkadar eksileride var ama herşeye rahmen iyisi iyidir diye düşünüyorum bazı arkadaşlar pırıltı veriyorum hemen iniyor demiş formda 1: bursa oynarı pırıltıya duyarsızdır en az 3lü 5li uçurulur solo ucarlar 2:diğer ırklar gibi filo yapmazlar dağınık ucuculardır yüksek severler 3:eşli ucurmalarda oyuna daha iyi girerler + atmacanın alamayacağı kuş diyolar ben daha görmedim işte onu alamasada yaralıyo meret ve iyi yavru bakıyolar şahsen ben artık o iş için bakıyorum ben kendi tecrübelerimi anlatmak istedim sanırım ustalarda katılacaklardır saygılar
hakan - 2007-08-08 17:51:43 - 2007-08-08 17:51:43
satılık
Ben her tarafta oynar makaleleri duyuyorum fakat anlatılanlar hep lafta kalıyor. Çünkü fotograflar gerçeyi yansıtmıyor. Bursa ırkının fotoğraflar arkasına sıgınmasına kendimi yidiremiyorum. Ben çocuğuma bu bursa oynarı diyecek bir kuş gösteremiyorum. Eğer bursa oynarı için bir pazar açılmazsa bursa oynarı fotograflar arkasında bir maziyi anlatacak. inşallah bunun için geç kalmamışızdır. Kimin elinden geliyorsa oynar için bir pazar yaratsınki; oynar nesli genişlesin ve yarınlara gitsin.. Benim yapabileceğim bir yardım varsa bana ulaşabilirsiniz. sebahattinkazanc@hotmail.com
sebahattin - 2007-07-29 19:21:56 - 2007-07-29 19:21:56
ben satıyorum
1 adet karakanat dişiye ihtiyacım var.satıcı adı adresi veya maıli istiyorum
maıl adresim yukarıda maıl atarsanız sevinirim.
iyi günler. diye yazmıştınız bende aynısı war istiyorsanız mailimi verim eda_0214@hotmail.com ok
eda - 2007-06-14 09:31:03 - 2007-06-14 09:31:03
kuş
Celal bey BURSA da uçan kuş varmı? ve ne kadar süre uçuyor diye belirtmiş.
Yaklaşık 20 civarında uçan kuşlarım var. havada şu ana kadar en fazla 2,5 saat havada kalıyorlar ve bu kuşları 7 ay gibi bir süredir uçuruyorum Kuşları bu düzeye getirinceye kadar 4 adet kuşumuda şahin aldı.Havada hepsini doğru olarak sayabilene ne mutlu ,ev üzerinde inmeye başlayınca içlerinden bazıları takla atıyorlar,eğer bir gün yolu Beşevler KARA FATMA ya düşenler kuşlarımı uçarken tesadüf eder canlı şahit olurlar.BUTTİM den saldığım kuşlarda yolunu doğru bilip kümeslerini bularak sahipini mutlu etmişlerdir
ahmet - 2007-06-14 09:28:22 - 2007-06-14 09:28:22
bursa kuşlarını çok sewerim
ben bursaları bilirim benimde war aynen ekrandakinin aynısı ekrandaki dişi herhalde aynısı bendekine gaga misali benziyooda misket kafa benimkide öyle bu siteyi kurduğunuz için teşekkürler
isimsiz - 2007-06-14 09:26:18 - 2007-06-14 09:26:18
|